Sekretessprinciper

Din sekretess är viktigast

Våra sekretessprinciper beskriver hur Justiflex behandlar dina personuppgifter när du är kund hos oss eller när du kontaktar oss på olika sätt.

Vi ber dig endast om den information vi behöver.

Vi meddelar dig alltid hur dina uppgifter används.

Du har tillgång till alla uppgifter om dig som vi samlar in.

Hantering

Vi behandlar dina personuppgifter på ett lagligt och korrekt sätt i förhållande till den registrerade.

Avisering och öppenhet

Vi är öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar personuppgifter.

Uppgiftsminimering

Vi samlar inte in mer personuppgifter än vad som är nödvändigt utifrån ändamålet med personuppgiftsbehandlingen.

Lagringsminimering

Vi lagrar inte personuppgifter under en längre tid än vad som är nödvändigt utifrån ändamålet med personuppgiftsbehandlingen.

Användning, lagring och avlägsnande

Vi använder och sparar personuppgifter för ändamål som ligger i linje med det vi berättar för våra kunder och vi avlägsnar dem på ett säkert sätt.

Delning och överföring

Vi delar endast personuppgifter med tredje parter där lagen tillåter detta och när de uppfyller våra dataskyddsstandarder.

Åtkomst och kvalitet

Vi upprätthåller korrekta och relevanta personuppgifter och ger kunder tillgång till sina personuppgifter.

Säkerhet

Vi skyddar personuppgifter och i händelse av ett personuppgiftsintrång meddelar vi drabbade kunder omedelbart och på ett korrekt sätt om så behövs.

Vanliga frågor

Personuppgifter är all sådan information som kan användas för att identifiera en enskild person. Exempel på personliga uppgifter är namn, hemadress, e-postadress, telefonnummer eller betalningsuppgifter.

Vi sparar dina personuppgifter så länge det behövs för att uppfylla avtalet med dig samt för att uppfylla krav i exempelvis bokföringslagen. De juridiska dokument som du köper av oss sparar vi i upp till 7 år.

Enskilda individer kan använda våra digitala tjänster utan Justiflex konto eller profil. Även om du saknar konto inhämtar vi uppgifter från dig när du använder våra tjänster. Till exempel när du använder våra digitala tjänster utan konto eller när vi skriver ett avtal till dig.

Om du saknar konto kommer dina personuppgifter att användas för att tillhandahålla tjänsterna. 

Vi samlar in följande kategorier av information om dig för att tillhandahålla våra tjänster, kontinuerligt förbättra din användarupplevelse samt för att hantera och förbättra vår verksamhet. De typer av personuppgifter som vi samlar in om dig beskrivs nedan.

Kategorier av personuppgifter som samlats in från diginklusive dina interaktioner med oss och din användning av tjänsterna:

Registrering och kontaktuppgifter: Beroende på vilka tjänster du använder inhämtar vi ditt namn, adress, postnummer, ort, telefonnummer och e-postadress, 

Betalningsinformation: Information i form av det belopp du skickar eller begär, ditt betalningsinstrument eller kort som används i samband med tjänsterna. Här ingår utfärdarens namn, korttyp, landskod, betalningskontonummer, CVV, användarnamn eller IBAN-information.

Information i din kontoprofil: Information som du väljer att att ange, till exempel ditt användarnamn, e-postadress, mobilnummer, profilbild eller en personlig beskrivning av dina personuppgifter.

Kategorier av av personuppgifter som inhämtas från tredje part, däribland från leverantörer av identitetsverifiering, datamäklare, din bank, handlare eller tredjepartsplattformar so du utnyttjar när du använder våra tjänster:

Transaktionsinformation: Information om din beställning och dina köp.

Tredjepartsprogram: Information från andra om din användning av tredjepartsprogram.

Vi behandlar dina uppgifter som medges enligt tillämpliga dataskyddslagar I Europeiska Unionen (eu).

Vi inhämtar följande uppgifter som vi anser nödvändiga för att uppfylla våra förhandsavtal och avtalsförpliktelser till dig, och som krävs för din användning av tjänsterna.

I de nödvändiga kategorierna av personuppgifter ingår:

  • Registrerings- och kontaktuppgifter
  • Information som du lämnar i kontakt med oss
  • Tjänstespecifika  personuppgifter

I de här aktiviteterna ingår:

  • Att tillhandahålla våra tjänster, uppfyllda relevanta avtal till dig och på andra sätt administera vår affärsrelation med dig.
  • Att administera din betalning för tjänster.
  • Att kommunicera med dig i samband med våra tjänster.
  • Att följa tillämpliga lagar ino EU.

Vi behåller personuppgifter så länge det behövs eller tillåts i samband med det syfte för vilket de inhämtades och i enlighet med tillämplig lag.

  • Personuppgifter som används under den pågående relationen mellan dig och Justiflex lagras under relationens varaktighet samt ytterligare 30 dagar.
  • Om du har skapat ett konto lagras dina personuppgifter på din privata profil. Personuppgifterna lagras då till dess att du väljer att ta bort kontot. 

Du har rätt att begära att dina uppgifter raderas. Vi kommer att ta bort dina personuppgifter om det är tillåtet för oss att göra det enligt lag.

I samband med att du kontaktar Justiflex på olika sätt, till exempel genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev eller genom att boka en tid med oss kommer du att ge information till oss direkt. Exakt vilken information som vi får beror på sammanhanget.

Som exempel kommer vi alltid att begära in ditt namn, ditt personnummer och dina kontaktuppgifter när du önskar boka en tid med oss. 

© 2025 Justiflex AB. Godkänd för F-Skatt.

Telefon:

Info@justiflex.se

Måndag - fredag 10.00 - 18.00

Lördag 12.00 - 16.00

Våra digitala tjänster kan användas 24/7

FÖLJ OSS

© 2025 Justiflex AB. Godkänd för F-Skatt.